Leveranser av utskrifter

Utskrift av inbokade kartor sker normalt samma dag som antalet kartor meddelas. Speciella förutsättningar gäller under juni och juli.

My Pack

(tidigare Postpaket med SMS-avisering)

Kartor för tävlingsbruk eller när det gäller mer än 100 A3-ark skickas normalt med Posten som My Pack med SMS-avisering. Normalt når det mottagaren lika snabbt som Företagspaket men är något billigare. Mottagaren meddelas med SMS när paketet finns att hämta på ortens normala utlämningsställe. Glöm inte att ange mobilnumret!

Företagspaket

Kartor för tävlingsbruk kan skickas med Posten som Företagspaket vilket normalt innebär att paketet levereras till mottagarens dörr före kl 17.00 första vardagen efter inlämningsdagen. För postnummer som slutar på över 88 kan det ta två dagar. För boxadresser och lantbrevbärarlinjer tar det ytterligare en dag. Om mottagaren inte är på plats när leveransen kommer måste paketet hämtas ut på samma sätt som för My Pack.

Leveransadress till privatperson eller klubb levereras av Posten  på samma sätt som för My Pack.

Expressbrev

Brådskande leveranser kan ske som Expressbrev med en tilläggskostnad utöver vanligt brevport. Expressbrev levereras vid adressatens dörr före kl 09.00 första vardagen efter inlämningsdagen. Det måste vara någon som tar emot brevet när det kommer.

Brev

Upp till 100 A3 eller 200 A4-kartor kan skickas som brev. Observera att Posten ofta behöver två dagar för att få fram ett vanligt brev. Brev rekommenderas inte för tävlingskartor som måste vara framme på ett par dagar eftersom de inte går att spåra på samma sätt som ett paket. I sällsynta fall kan det hända att stora brev aldrig kommer fram och Posten ersätter inte försvunna brev.

Försenade paket

Någon gång kan paket bli försenade. Börja med att söka paketet på Postens hemsida www.posten.se

I samband med att BL-Idrottsservice skickar paket meddelas du via e-post. I detta e-postmeddelande anges paketets kolli-id. Med detta kolli-id kan man enkelt se var paketet finns genom att gå in på Postens hemsida. Har man inte tillgång till Internet kan man dygnet runt ringa Postens kundtjänst, 020-23 22 21.

Är paketet försenat mer än en dag så ring BL-Idrottsservice, 070-497 30 47.